Rak väg in - True challenge™
172
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-172,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive

Rak väg in

Tillbaka till startsidan

Behov från medborgare

Att slippa bli bollad fram och tillbaka mellan olika instanser inom vården. Man kommer aldrig fram till en avdelning direkt utan måste gå via olika ”kontaktcentra” och knappa in olika val på telefonen.

 

KOMPLETTERANDE ANALYS AV BEHOVET

Vilka parter är inblandade i behovet? Företag, myndighet, kommun, region, privatperson?

Myndighet, kommun, region, privatperson, anhörig, vårdgivare

 

Vilka lagar kan vara viktiga att hålla koll på när det gäller behovet?

Lagen om sekretess, HSL, Tillgänglighetsprinciper, kommunallagen, offentlighetsprincipen,

 

Finns det intressekonflikter inblandade? Ex. En kund har ett behov och en leverantör/myndighet har ett annat behov?

Sekretess, mellan utförare-kund, utförare-utförare,

 

Finns det fler än en part som har intresse av att behovet får en lösning?

Ja, samhället, kunden, alla utförare.

 

Hur stor är en nationell marknad i antalet potentiella kunder?

Ca. 7.2miljoner

 

Är behovet en del i en större process? Om ja, finns det inbyggda begränsningar i den större processen?

Ja. Service policyn

 

Levnadskvalitét

Lösning skulle medföra att det blir lättare att få omvårdnad och vård.

 

Tid

Lösning skulle medföra mindre tid i jakt på rätt instans